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La checklist delle best practice dell’assistenza clienti

Segua questi consigli degli esperti di Amazon per migliorare il suo servizio di assistenza clienti.

Una volta aggiunto il pulsante di Amazon Pay al suo sito, milioni di acquirenti Amazon si aspetteranno la stessa esperienza cliente di qualità che ricevono da Amazon.

Per aiutarla a soddisfare questa aspettativa, la nostra serie le illustrerà in cinque appuntamenti le prassi e i consigli migliori per offrire ai suoi acquirenti un’esperienza cliente di alto livello. Abbiamo parlato del valore di un buon servizio di assistenza clienti e i primi passi da compiere per ottenerlo; poi ci siamo occupati delle politiche di reso e dei rimborsi orientate al cliente, della Garanzia dalla A alla Z di Amazon Pay e infine della gestione dei chargeback. Ora è il momento di condividere la nostra checklist delle best practice dell’assistenza clienti.

La checklist delle best practice dell’assistenza clienti

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  1. Update your Customer Service contact information in Seller Central.

Reminder: This crucial information will be displayed in the Amazon Pay Customer account, as well as the transactional emails your shoppers will receive. To learn how to update your details in Seller Central, please follow the steps described in this video.

  1. Update your claims’ notification preferences in Seller Central.
  2. Make sure to have a process in place for handling chargeback claims and Amazon Pay A-to-z Guarantee claims.
  3. Regularly check the shopper/merchant messaging system in Seller Central and the email account you have entered in notification preferences, to monitor for any shopper communications.
  4. Verify that you have updated information on your website on how to return items and obtain refunds.
  5. Ensure that your shoppers can easily find contact information on your website.
  6. Develop a process for collecting and storing order details (including delivery details like tracking numbers, delivery dates, etc.), so if a dispute occurs, you’ll be able to provide precise information about processing and handling the order.
  7. Create a matrix that helps to make appropriate decisions when a shopper has a problem with an order. For example, determine your monetary cutoff points: for any order under $XX.XX, you will immediately refund an unhappy shopper, but for any order more than $XX.XX, you will require additional steps.

If you have any questions, please contact us or your account manager. We will be happy to assist.

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